אילוף כלבים עצמי – מדריך מקיף

אז הבאתם כלב חדש הביתה ואתם רוצים לוודא שיהיה לכולם נוח,
אתם רוצים לוודא שהוא לא ינבח כשמגיעים אורחים,
אתם רוצים לוודא שהוא ילך ברוגע בטיולים, אתם רוצים שהוא ילמד את הפקודות הבסיסיות – שב, הישאר, ארצה, אליי,
אולי במקרה שלכם אתם בכלל רוצים לגמול אותו מצרכים?
בקיצור – אתם רוצים לוודא שיהיה לכם כיף איתו בבית.

לא משנה מה הסיבה שבגללה חיפשתם את המאמר הזה, במאמר הזה אני אנגיש לכם את כל הידע שאתם צריכים לדעת כדי לאלף את הכלב שלכם עצמאית ולעשות את זה כמו המומחים.

ולמה שאני אנגיש לכם את כל הידע הזה – בחינם?
אני בטוח שהמאמר הזה יעזור לכמה מאות אנשים,
ואני בטוח שחלק מאותם אנשים ירצו להפוך את התהליך למהיר הרבה יותר, וכשהם יראו שיש לי את הידע לעזור להם חלקם יעזרו בשירות שלי.

אז מה אנחנו בכלל רוצים ללמד את הכלבים שלנו?

בין אם הבאתם כלב בוגר או גור כלבים הביתה,
הדבר הראשון שאנחנו נרצה לעשות זה ללמד את הכלב את שפת התקשורת שלנו,
לא משנה אם אנחנו נרצה ללמד את הכלב פקודה חדשה, אם אנחנו רוצים לגמול אותו מצרכים, או אם אנחנו נרצה להסביר לו שהוא לא אמור לנבוח על אורחים שמגיעים,
כדי להסביר לו מה אנחנו מצפים ממנו אנחנו צריכים שהוא יבין את התקשורת שלנו,
ולכן לפני שאנחנו מתקדמים הלאה בואו נוודא שהכלב מבין מתי הוא עושה משהו חיובי ומתי הוא עושה משהו שלילי.

לאחר-מכן אני ממליץ להרגיל כל כלב לכלי תיחום (כלוב אילוף, גדר גורים, כלוב הטסה או מלונה),
המטרה של כלי התיחום זה לשמש ככלי מניעתי וכך לוודא שהכלב לא לומד להרוס את הבית – אל תדאגו, התיחום זה כלי זמני,
בנוסף בעזרת התיחום אנחנו יכולים לעזור לכלב לפתח עצמאות ולוודא שהוא לא מפתח חרדת נטישה, בעזרת התיחום אנחנו יכולים למנוע מהכלב לנבוח על אורחים,
בעזרת התיחום אנחנו נותנים לכלבים לחוצים מקום לברוח אליו כשהם צריכים להירגע,
והכי חשוב לבעלי גורים – בעזרת התיחום אנחנו גם שמים סוף לנושא הצרכים,
בקיצור התיחום הוא כלי חובה לכל כלב.

אחרי שהרגלנו את הכלב לתיחום כדאי להתחיל לעבוד על הליכה רגועה בטיולים – כמובן שאם הכלב לא מושך אפשר פשוט לדלג על זה.

ואז כדאי להתחיל לעבוד על פקודות בסיסיות – שב, הישאר, ארצה, אליי, עזוב, ורגלי.
*אבל שימו לב* אני לא ממליץ לעבוד על פקודות בסיסיות ב"עיניים עצומות",
בסופו של יום המטרה של הפקודות הבסיסיות זה לעזור לנו לתקשר עם הכלב ולנהל אותו ביום-יום בבית ובחוץ,
לכן כדאי לעשות מחשבה מה התוצאה הסופית שאנחנו רוצים להגיע אליה וללמד פקודות בהתאם,
לדוגמא, אם אתם רוצים לצאת לבית קפה יחד עם הכלב – אולי כדאי ללמד פקודת ארצה או למקום,
אם אתם רוצים לשחרר את הכלב באיזורים פתוחים – אולי כדאי ללמד אליי,
הבנתם את הפואנטה …

ואחרי שלימדנו את הכלב את הפקודות הבסיסיות הגיע הזמן להתחיל לעבוד הרגלים יום-יומיים – קבלת אורחים, נביחות על כלבים וגירויים בטיולים,
כל אחד צריך לראות אילו הרגלים מפריעים לו עם הכלב האישי שלו ולעבוד עליהם בהתאם.

זהירות מוקש!

*בעלי גורים – שימו לב*

עד גיל שנה גורים נמצאים בשלב חיים קריטי,
עד גיל שנה אפשר לשנות את הרגש של הגור שלכם ולוודא שהוא מרגיש בנוח סביב אנשים, כלבים, וגירויים,
אחרי גיל שנה המוח של הכלב מתקבע – זה לא אומר שאי אפשר לעבוד על זה יותר, אבל זה הרבה יותר קשה דרמתית אחרי גיל שנה,
לכן, אם הכלב שלכם עוד לא הגיע לגיל שנה הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לעשות זה לחשוף אותו לאנשים, כלבים וגירויים.

ועכשיו כשיש לנו מפת דרכים כללית בואו נראה איך אנחנו עובדים על כל אחד מן ההרגלים הללו.

אז איך מלמדים כלב את שפת התקשורת שלנו?

צירפתי לכם סרטון שמסביר איך מתקשרים עם הכלב,
ואיך מלמדים אותו את שפת התקשורת שלנו,
כחלק מהסרטון יש לכם גם תרגיל שאני רוצה שתבצעו כדי לוודא שהכלב מבין את שפת התקשורת שלנו.

איך מרגילים כלב לתיחום?

תביאו חטיפים שווים, שימו קולר ורצועה על הכלב ובואו נתחיל.

כדי להרגיל את הכלב לכלי התיחום ולוודא שהוא אוהב אותו אנחנו נתחיל בעבודה על הכניסה והיציאה מהתיחום,
מה שאנחנו נעשה זה ניקח חטיפים שווים ונזרוק אותם לחלק האחורי ביותר של כלי התיחום,
וברגע שהכלב מכניס את 4 הרגליים שלו לבפנים ישר נסמן לו את ההתנהגות הרצויה בעזרת המילה "יס" ונתגמל אותו,
כמובן שאם צפיתם בסרטון התרגול בנשוא התקשורת הבסיסית וביצעתם את התרגול, זה יהפוך לכם את ההרגלה לתיחום למהירה הרבה יותר.

לכלבים שלא מוכנים להיכנס לתיחום ב-3 כניסות הראשונות אנחנו נפעיל מתח קליל בעזרת הרצועה בכדי לעזור להם להיכנס לתיחום,
וגם הפעם – ברגע שהכלב מכניס את 4 הרגליים שלו לתיחום אנחנו ישר נגיד לו "יס" ונתגמל אותו.

ואחרי שהכלב נכנס לתיחום אנחנו ישר נשחרר אותו בעזרת המילה "חופשי",
ונחזור על תרגיל הכניסה והיציאה עד שהכלב נכנס ויוצא מהתיחום בקלי קלות.

כשהגעתם למצב שהכלב מצליח להיכנס לתיחום בנחת אני רוצה שנעבור לשלב הבא,
בשלב ה-2 אנחנו רוצים לוודא שהכלב מוריד אנרגיות כשהוא נכנס לתיחום,
לכן הפעם לא מספיק לנו רק שהוא ייכנס לתיחום,
הפעם אנחנו נכניס את הכלב לתיחום, נצמיד חטיף לרצפה, נמתין שהכלב ירד לארצה ורק ברגע שהכלב יורד לארצה אז אנחנו נסמן לו את ההתנהגות הרצויה בעזרת המילה "יס" ונתגמל אותו,
גם הפעם אנחנו נחזור על התרגיל הזה עד שהגענו למצב שברגע שהכלב נכנס לתיחום הוא יורד לארצה ברגע, ואז נמשיך לשלב הבא.

וכשהגעתם למצב שהכלב נכנס לתיחום ויורד לארצה,
הגיע הזמן להתחיל לעבוד על זמן השהיה שלו בתיחום ועל המרחק שלנו מהתיחום,
עכישו אני רוצה שלאט-לאט תעלו את הזמן שהכלב נמצא בתיחום ובמקביל לאט-לאט תעלו את המרחק שלכם מהתיחום,
תגיעו למצב שאתם יכולים לצאת משדה הראיה של הכלב במשך כ-10 – 15 דקות והוא נשאר בתיחום בנחת בלי לבכות או ליילל.

לבעלי גורים שמרגילים את הכלב לתיחום בכדי לגמול אותו מצרכים תקראו את המאמר הזה.

טיפים חשובים לשימוש נכון בכלי התיחום

מטרת ההרגלה לתיחום היא לפתח לכלב רגשות חיוביים לתיחום ולוודא שהוא יכול להיכנס לבפנים בנחת וברוגע,
כדי לשמר את הרגשות האלו גם לאחר ההרגלה לתיחום ולוודא שהכלב לא מפתח רגשות שליליים לתיחום אני ממליץ לכם לעקוב אחר הטיפים הבאים:

תיחום עד 6 שעות – אם אתם משאירים את הכלב בתיחום ליותר מ-6 שעות שימו אותו עם כלוב אילוף פתוח ותתחמו אותו בעזרת גדר גורים,
ולכלבים בוגרים שכבר למדו לקפוץ או לדלג מעל התיחום, תזמינו דוגווקר שיוציא את הכלב לחלוץ רגליים.

מיקום התיחום – כדי לוודא שהכלב לא מתחיל לנבוח על אורחים אני ממליץ לכם למקם את התיחום במקום די מרכזי בבית, ההמלצה שלי זה הסלון,
אבל מנגד אנחנו רוצים לוודא שאין לו קו ראייה ישיר לדלת, ואנחנו רוצים לוודא שהמיקום של התיחום זה לא במעבר בבית.

התניה חיובית לתיחום – אז כמו שאמרתי כבר כמה וכמה פעמים המטרה של התיחום זה להיות מקום שקט, כיפי ורגוע עבור הכלב,
בדיוק בגלל זה אנחנו לא נשתמש בתיחום ככלי ענישה, הכלב לא נכנס לתיחום כעונש אף פעם !

פריקת אנרגיה וצרכים לפני הכניסה – וטיפ אחרון, לפני שאתם מכניסים את הכלב לתיחום תוודאו שהוא עשה צרכים בחוץ ותפרקו לו אנרגיה לפני הכניסה לתיחום.

איך לחשוף את הכלב לאנשים וכלבים?

אז כמו שאמרנו עד גיל שנה החשיפה תהיה הרבה יותר קלה כי אין לכלב שום מחשבה קדומה על גירויים,
הכלב אף פעם לא ראה בן-אדם, או חתול לצורך העניין, ולכן ברוב הוא גם לא יפחד מאותם גירויים.

לכן, כדי לוודא שהכלב ירגיש בנוח סביב אנשים אנחנו רוצים לוודא שיהיו לו כמה שיותר אינטראקציות חיוביות עם אנשים,
כלומר אנחנו רוצים שאנשים יתנו לכלב אוכל שווה, אנחנו רוצים שאנשים ילטפו את הכלב,
ואנחנו רוצים שהכלב יהיה באינטראקציה מתמדת עם כמה שיותר גירויים.

שימו לב

חשוב לדעת שגם אם מרגיש לכם שהכלב התחבר ל-2 – 3 אנשים,
זה לא מספיק !

אנחנו רוצים שהכלב יעשה "גנרליזציה" ויבין שזה לא שכיף להיות ספציפית סביב אותם 2 – 3 אנשים,
אלא אנחנו רוצים שהוא ירגיש בנחת להיות סביב כל אדם בעולם,
וכדי להגיע למצב הזה אנחנו רוצים שהם יראו כמה שיותר אנשים,
ויחוו חוויות סביב כמה שיותר אנשים.

בנוסף, כשאני מדבר איתכם על חשיפה חשוב לדעת שאפשר לחשוף את הכלב ליותר מרק אנשים,
בגיל הגורות אנחנו רוצים לחשוף את הכלב לרעשים מגוונים,
לכמה שיותר חפצים דוממים – עגלות, אופניים, קורקינטים וכן הלאה …
לכמה שיותר סוגים של אנשים – ילדים, אנשים מבוגרים, אנשים מלאים, מבוגרים עם מקל הליכה, מבוגרים עם כסא גלגלים, אנשים גבוהים, נמוכים וכן הלאה …

אם במהלך החשיפה אתם רואים שהכלב ממש נמנע מגירוי מסויים,
תתעכבו על אותו גירוי,
תתחילו בהליכה כשאתם במרחק סביר מאותו גירוי וכל פעם שהכלב מסתכל לכיוון הגירוי תתגמלו אותו,
לאט-לאט תתקרבו לגירוי עוד ועוד,
עד שאתם מגיעים למצב שהכלב מרגיש בנחת להיות בנוחכות אותו גירוי בלי לפחד.

הליכה רגועה בטיולים

רגע לפני שאתם אומרים "הכלב שלי הולך בנחת" חשוב לי שתבינו מה זה אומר הליכה רגועה,
כי ברוב המקרים כשאני מגיע ללקוחות הם אומרים לי "כן, הכלב שלי הולך בנחת",
ואז כשאנחנו יוצאים לבחוץ אני נחרד לראות עם מה הם מתמודדים.

הליכה רגועה בטיולים זה אומר שהכלב הולך אחריכם לכל אורך הטיול בלי לעקוף אתכם ובלי שאתם תצטרכו להרגיש את הרצועה בכלל,
גם מול חתולים, גם כלבים, וגם מול כל גירוי שאתם לא תראו בטיולים.

מה החשיבות של הליכה רגועה בטיולים?

הרצועה היא כלי תקשורת עם הכלבים שלנו,
וכשכלבים לומדים למשוך ברצועה הם בעצם לומדים "לשים פס" על התקשורת של הבעלים שלהם,
תחשבו שאני הייתי תופך לכם על השכם ואומר לכם "בואו לפה" ואתם פשוט הייתם מתעלמים מזה,
זה בדיוק מה שהכלב שלכם עושה כשהוא מרגיש את הרצועה ומתעלם ממנה.

יאללה, אז איך מלמדים את הכלב ללכת ברוגע בטיולים?

בואו נתחיל בציוד, כדי ללמד את הכלב ללכת בנחת בטיולים אנחנו נשתמש בקולר ורצועה קלאסיים,
לא ברתמה, ולא ברצועה נמתחת – עכשיו כשיש לכם את הכלים הדרושים בואו נבין מה התרגיל שאנחנו מבצעים.

תרגיל ההליכה מתחלק לנו ל-2 שלבים,
בשלב ה-1 המטרה שלנו היא לוודא שהכלב שם לב אלינו במהלך ההליכה,
כדי להגיע לתוצאה הזו מה שאנחנו נעשה זה נצא להליכה כרגיל,
במהלך ההליכה אני רוצה שאתם תדמיינו קו דמיוני בסוף הרגליים שלכם,
ואיך שהכלב עוקף את הקו הדמיוני אנחנו נשנה כיוון ונתחיל ללכת,

מה שיקרה זה שהכלב ילך לכיוון מסויים, ואנחנו נלך לכיוון הנגדי,
וברגע שהרצועה תגיע למתח מלא הכלב יקבל תיקון, יסתכל אלינו ויחשוב,
אחחחח לא שמתי לב ששיניתם כיוון ולכן קיבלתי תיקון,
אחרי שאתם תחזרו על זה 3 – 4 פעמים אתם תראו שהכלב מתחיל לשים לב אליכם ומפסיק לעקוף אתכם.

וכמובן שבמקרים בהם אתם משנים כיוון והכלב משנה כיוון יחד איתכם אני רוצה שתגידו לו "יס" ותתגמלו אותו עם חטיף או אוכל שווה.

סרטון שממחיש את השלב ה-1:

* אל תתקדמו לשלב ה-2 עד שהגעתם למצב שהכלב שלכם שולט בשינויי הכיוון והוא משנה כיוון יחד איתכם.

בשלב ה-2 של ההליכה אנחנו נתחיל לחזק אינטרטקציות איתנו ונתחיל לעבוד גם על העצירות,
אחרי שהכלב יקבל כמה תיקונים בשלב הראשון אתם תראו שהוא מתחיל לתת לכם הרבה יותר מבטים במהלך הטיול,
ואנחנו ננצל את זה כדי להסביר לו שזה בדיוק מה שאנחנו מצפים ממנו,
לכל אורך הטיול, כל פעם שהכלב נותן לכם מבט, מתחכך לכם ברגל ויוצר איתכם אינטראקציה אני רוצה שאתם תתגמלו אותו בצמוד לרגל,

בנוסף בשלב ה-2 אני רוצה שאנחנו נתחיל לעבוד גם על העצירות שלנו,
לכן במהלך ההליכה אנחנו נתחיל ליזום עצירות,
במקרים שהכלב עוצר איתנו על יד הרגל שלנו אנחנו נתגמל אותו "יס" ותגמול,
ומנגד כשהוא עוקף אותנו אנחנו נגיד לו "לא" וניתן לו תיקון – אבל שימו לב שאנחנו אף פעם לא מסיימים בכישלון,
לכן אחרי שהכלב קיבל "לא" ותיקון אנחנו ניקח 3 – 4 צעדים קדימה ונעצור פעם נוספת כדי לתת לו הזדמנות לעבור את המבחן וכשהוא עובר נעוף עליו "יס" ותגמול.

סרטון שממחיש את השלב ה-2:

איך מלמדים כלב פקודות בסיסיות?

כדי ללמד את הכלבים שלכם פקודה ולוודא שהכלב באמת יבין אותה,
וכדי לוודא שהוא יקשיב לכם כדי ללא צורך בשוחד אני עובד ב-6 שלבים,

שלב 1 – לימוד הפקודה בשיטת "לורינג"

בשלב הראשון ללימוד הפקודה אנחנו ניקח חטיפים ביד, נשים אותם מול האף של הכלב ונסביר לו בדיוק מה אנחנו רוצים שהוא יעשה,
אם אנחנו נרצה שהכלב ישב אנחנו נעלה אותם כלפי מעלה, אם אנחנו נרצה שהוא ירד לארצה אנחנו נוריד אותם כלפי מטה,
ברגע שהכלב יושב אנחנו נסמן לו שזו ההתנהגות שאנחנו רוצים שהוא יבצע בעזרת המילה "יס" וישר לאחר-מכן אנחנו ניתן לו את החטיף.

שימו ❤️שבשלב הראשון אנחנו עדיין לא אומרים את המילה "שב" כדי לוודא שהכלב לא לומד "לזייף" בהתנהגות,
מה שקורה הרבה מאוד פעמים זה שבזמן לימוד הפקודה "שב" הכלב לומד לשבת ולנבוח,
ואם בשלבים הראשונים ללימוד הפקודה אנחנו כבר נצמיד לו את המילה "שב" אז הוא ילמד שהמילה הזו אומרת לשבת ולנבוח,
לכן עד שלא הגענו למצב שהכלב מבין בדיוק מהי ההתנהגות שאנחנו רוצים ממנו אנחנו לא נוסיף את המילה.

שלב 2 – לימוד הפקודה בעזרת שפת גוף

חשוב להבין ששפת האם של כלבים זו שפת גוף ולכן הרבה יותר קל להם להבין שפת גוף מאשר מילים,
לכן בשלב השני אנחנו נרצה ללמד אותם את שפת הגוף של הפקודה שאנחנו רוצים ללמד.

אני אשתמש בלימוד פקודת "שב" רק כדי להמחיש לכם את השלב הזה,
כבר בשלב ה-1 כשלימדנו את הכלב שלנו לשבת שמנו את היד מול האף שלו והעלינו אותה כלפי מעלה,
כשעשינו את זה בעצם עשינו תנועה דומה ל"לעשות שריר",
לכן אחרי כמה וכמה חזרות אנחנו רוצים לראות שהכלב קלט גם את שפת הגוף ואנחנו רוצים לוודא שהכלב יקשיב לנו בעתיד גם ללא תלות בחטפים,
וכדי לוודא זאת אנחנו נשים את החטיפים בצד,
נשים לו את היד מול האף, נעלה אותה כלפי מעלה בדיוק כמו בשלב ה-1,
וברגע שהכלב יושב אנחנו נגיד לו "יס" ונתגמל אותו.

שלב 3 – לימוד הפקודה ווקלית

אז כמו שאמרנו עד השלב ה-2 החיים קלים עבור הכלבים שלנו כי אנחנו מדברים בשפת האם שלהם,
בשלב ה-3 הדברים מתחילים להסתבך עבורם.

אז כדי להקל עליהם וכדי לוודא שהם באמת יבינו את המילה שאנחנו מנסים ללמד אותם,
אנחנו קודם נגיד את המילה "שב" בלי להראות להם את שפת הגוף,
ורק שניה לאחר-מכן אנחנו נראה להם את שפת הגוף שכבר לימדנו אותם בשלב השני.

המעבר בין השלב ה-2 לשלב ה-3 הוא טריקי עבור המון בעלי כלבים,
ושימו לב שרשמתי "בעלי כלבים" ולא כלבים,
הכלבים שלכם יקלטו את הפקודות במהירות מסחררת אם אתם תעבדו נכון.

וכדי לבדוק אם הכלב שלכם הבין את הפקודה הווקלית מה שאני רוצה שתעשו זה שתעמדו מולו כמו דחליל (בלי להראות לכלב שום שפת גוף, ידיים בכיסים, בלי להזיז את הראש, ובלי לרמוז לו עם העיניים),
תמתינו 3 – 4 שניות, אם הכלב יושב אוטומטית קחו כמה צעדים אחורה,
תמתינו כמה שניות ואז תגידו לו "שב" בצורה ברורה,
תעשו על זה 3 – 4 חזרות,
ואם הכלב מצליח לשבת כל פעם זה סימן שהוא הבין את הפקודה הווקלית ואתם יכולים להתקדם לשלב הבא.

אבל רגע – אם הכלב מבין את המילה "שב" למה שבכלל נרצה להמשיך לשלב הבא?

עד השלב ה-3 ללימוד כל פקודה אנחנו יכולים להגיע למצב שהכלבים שלנו מקשיבים לנו ב-80%,
למה? כי גם לכלב יש רצונות משלו,
אבל מהשלב ה-4 והלאה אנחנו יכולים להגיע ל-100% הקשבה,
ובדיוק לשם אנחנו שואפים להגיע.

שלב 4 – לימוד הפקודה בעזרת מתח ברצועה

כששוחחנו על נושא ההליכה הרגועה בטיולים דיברנו על כך שהרצועה אמורה לשמש ככלי תקשורת,
ועכשיו אנחנו נרחיב על הנקודה הזו.

אז עד עכשיו הכלבים שלכם (וכניראה שגם אתם) לא בדיוק הבנתם איך משתמשים ברצועה כמו שצריך – שמעתם נכון.

כדי להשתמש ברצועה כמו שצריך אנחנו צריכים ללמד את הכלבים שלנו איך מתקשרים בעזרת הרצועה,
כלומר אנחנו צריכים להסביר להם שמתח קליל ברצועה כלפי מעלה פירושו "שב",
מתח קליל ברצועה כלפי מטה פירושו "ארצה",
שני משיכות קלילות לכיוון שלנו פירושו "אליי",
וכן הלאה …

ולמרות שהדבר הזה לא נשמע לכם אינטואיטיבי,
פקודות בעזרת מתח ברצועה הוא Game Changer רציני בתקשורת שלכם עם הכלב שלכם,
ואתם תראו שברגע שאתם משטלתים על פקודות עם מתח ברצועה אתם תראו שהתקשורת עם הכלב שלכם משתפרת ברמה שאתם לא מסוגלים לתאר לעצמיכם.

אבל כמו שאמנו השלב ה-4 ללימוד פקודות זה לא משהו שכלבים פשוט מבינים,
ולכן אנחנו צריכים ללמד אותם גם את השלב הזה,
וכדי ללמד את זה אנחנו נרצה קודם כל להפעיל מתח קליל כלפי מעלה, להמתין חצי שניה ורק לאחר-מכן אנחנו נבקש מהם את הפקודה שהם כבר אמורים להכיר "שב".

שימו לב שזה דומה מאוד למה שעשינו בשלב השלישי שבו קודם אמרנו את המילה "שב",
המתנו חצי שניה ורק לאחר-מכן הראינו לכלב את שפת הגוף.

למרות שהשלבים נשמעים לכם מורכבים ואפילו קצת מפחידים,
חשוב לדעת שכשעובדים עם הכלבים נכון בשבוע – שבוע וחצי כבר אפשר ללמד את כל הפקודות הבסיסיות – שב, הישאר, ארצה, אליי ורגלי גם ווקלית וגם עם מתח ברצועה.

שלב 5 – לימוד הפקודה בעזרת קולר אלקטרוני

השימוש בקולר אלקטרוני זהה לפקודות עם מתח ברצועה,
כלומר הקולר האלקטרוני הוא ממש לא כלי ענישה,
הוא נטו כלי שבעזרתו אנחנו יכולים לעבוד ממרחקים גבוהים הרבה יותר ולתת לכלב חופש.

במאמר הזה אני לא ארחיב על השימוש בקולר האלקטרוני,
אבל אם זה מעניין אתכם אתם יכולים לעבור על המאמר המקיף שרשמתי בנושא הקולר האלקטרוני.

ואני ארחיב ואגיד שאם אתם רוצים להגיע למשמעת ללא רצועה,
אני ממליץ לכם ליצור איתי קשר.

שלב 6 – קול סמכותי

קול סמכותי זה השלב האחרון בלימוד פקודות, וזה השלב שכל בעל כלב שואף להגיע אליו,
זה הרגע שאתם אומרים לכלב שלכם "שב" וגם מול גירויים – כלבים, חתולים, עגלות, אנשים או כל גירוי אחר,
הכלב פשוט יושב.

והאמת שכדי להגיע לשלב הזה אין לנו קיצורי דרך,
צריך לבנות קשר אמיתי וחזק עם הכלב ולהסביר ולהראות לו שמשתלם לו להקשיב לנו,
זה דורש עבודה אבל זה שווה כל רגע.

רגע לפני סיום

טוב חבר'ה, אז הנגשתי לכם המון ידע במאמר הזה,
כניראה יותר ידע משאפשר לעכל ביום אחד,
ולכן אני ממליץ לכם לעבור על המאמר הזה כמה וכמה פעמים וכל פעם תתעקבו על השלב שרלוונטי אליכם בתהליך.

וכמובן שאם אתם רוצים להפוך את תהליך אילוף הכלב שלכם לקליל יותר ומהיר יותר,
אתם מוזמונים גם להרים לנו טלפון ואנחנו נוודא שאתם תקבלו את השירות הטוב ביותר שאפשר לתת.

אהבת? שתף עם חברים...
שתף בוואטסאפ
תמונה של כותב המאמר: אורי כהן
כותב המאמר: אורי כהן

אהלן, אני מייסד חברת "בארק פארק",
נכנסתי לעולם האילוף כבר בגיל 16, עברתי שלל קורסים לאילוף כלבים, אילפתי שלל כלבים והשארתי המון לקוחות מרוצים.
אני יכול לומר בלב שלם שכאשר אתם תתחילו את תהליך אילוף הכלב שלכם יחד איתנו אתם תהיו אסירי תודה על כל רגע.
שמתי לעצמי כמטרת על להנגיש את כל הידע הדרוש בכדי שאתם, בעלי הכלבים, תוכלו לגדל כלבים שמחים יותר ובריאים יותר!

יש לכם שאלה? שלחו לי הודעה בפרטי😉
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
עיצוב לפונט 2
גור כלבים בוכה בלילה
איך ללמד כלב להפסיק למשוך את הרצועה בטיולים
איך ללמד כלב פקודת "עזוב"
הכלב בוכה כשהוא לבד – איך לפתור את זה
הכלב נושך את הרצועה במהלך טיולים – מה לעשות?
איך למנוע מהכלב לעלות על הספה