אילוף משמעת בסיסית

אילוף משמעת בסיסית הוא אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות עבור הכלב שלכם וגם עבורכם. משמעת טובה תאפשר לכם ליצור קשר קרוב ותקשורת יעילה עם הכלב שלכם, בנוסף היא תעזור לכם למנוע בעיות התנהגות שעלולות לצוץ או להחמיר בעתיד. מה מפגשי האילוף כוללים, מתי כדאי להתחיל ואילו פרטים נוספים חשוב לדעת לקראת אילוף הכלב למשמעת בסיסית? כל התשובות במדריך שלפניכם. שנתחיל?
אילוף משמעת בסיסית

אילוף משמעת בסיסית בבארק פארק

תוכניות אילוף המשמעת הבסיסית בבארק פארק כולל את הרכיבים הבאים:

שלב 1 – אבחון הכלב וההתנהלות היומית איתו

תחילה מאלף כלבים מקצועי מגיע אליכם עד הבית, רואה כיצד אתם מתנהלים עם הכלב שלכם על בסיס יומי, לאחר מכן הוא מאבחן את הכלב, רואה מהי שיטת העבודה המועדפת על הכלב שלכם, בודק מה אילו בעיות עלולות לצוץ בעתיד עם הכלב שלכם, ולאחר מכן שואל אתכם מספר שאלות בכדי לבדוק מהם התוצאות שאתם תרצו להגיע אליהם עם הכלב.

שלב 2 – הסברת תקשורת עם הכלב

לאחר מכן המאלף מסביר לכם כיצד מתקשרים עם הכלב בצורה מיטבית ונותן לכם דגשים להתנהלות נכונה עם הכלב, הנושאים שאנחנו עוברים עליהם הינם: החשיבות בניית שגרה, כיצד מתנהלים עם כלב סביב אוכל, מהי חשיבות הטיולים עם הכלב, מהי חשיבות אילוף הכלב ונושאים נוספים לפי שיקול המאלף.

שלב 3 – בניית תוכנית אימון אישית ע"פ הצרכים שלכם

אחרי שאנחנו מכירים את הכלב קצת יותר מקרוב ונותנים לכם את הכלים להתנהלות נכונה עם הכלב על בסיס יומי אנחנו נישאל אתכם מלא שאלות (ואני מתכוון לזה … מלא שאלות) כדי שנדע מהו כלב החלומות בעיניכם, אילו פקודות תרצו ללמד אותו, ומה חשוב לכם עם הכלב,

ואז אנחנו מציעים לכם תוכנית אילוף מותאמת לצרכים שלכם, שימו לב שהתכנית משתנה מלקוח ללקוח ומכלב לכלב.

לימוד פקודות אילוף בסיסיות

פקודות אילוף בסיסיות הן הבסיס לחיים נוחים עם הכלב. פקודות בסיסיות מאפשרות לשלוט בהתנהגותו של הכלב ולשמור עליו בטוח ונינוח יותר. עם פקודות האילוף הבסיסיות שחיוני להכיר, נמנות חמשת הפקודות הבאות:

  1. שב: זוהי הפקודה הראשונה שנלמד את הכלב שלכם, הפקודה הזו היא שימושית ביותר וקלה ללימוד, לכן בד"כ אנחנו כבר נלמד אותה במעמד פגישת האבחון. הפקודה שב יכולה לעזור לנו להרגיע את הכלב, להשטלת עליו מול כלבים אחרים ויש לה חשיבות רבה באילוף הכלב.
  2. הרגלה לכלוב אילוף: כאשר מדובר בכלב שחי בבית זה ההרגל החשוב ביותר! הוא עוזר לנו ללמד את הכלב שלא עושים צרכים בבית, מונע מהכלב להרוס את הבית כאשר אנחנו יוצאים לעבודה, מונע חרדות נטישה ושלל בעיות התנהגות עתידיות. בקיצור … אם יש משהו שאתם חייבים לקחת מהמאמר הזה, זה הרגלה לכלוב אילוף.
  3. אליי: זוהי פקודה חשובה ביותר שיכולה להציל אתכם ממצבים לא נעימים, לעזור לכם לשלוט בכלב שלכם במקומות ציבוריים או כאשר הכלב נמצא במצבים מלחיצים.
  4. ארצה: הסיבה העיקרית שאנו מלמדים פקודה זו היא עבורכם. מדובר בפקודה שדי קל ללמד ולכן אנו נותנים לכם להתנסות באילוף הכלב ונותנים לכם דגשים נכונים לתקשורת בזמן אילוף הכלב.
  5. הישאר \ לא לזוז: זוהי פקודה מועילה ביותר בכל מצב שאתם רוצים לעצור בלי שהכלב ימשוך אתכם לכל כיוון, בנוסף פקודה זו מלמדת את הכלב להתאפק וכך גם מעלה את הצייטנות שלו.

 

הרגלת הכלב להליכה רגועה עם רצועה

הליכה רגועה עם רצועה זה הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות עבור הכלב שלכם וגם עבורכם משני סיבות עיקריות:

הסיבה הראשונה – והעיקרית: הרגל זה עוזר לכלב להבין שאתם מובילים ולא הוא, ושהוא יכול להיות בטוח כאשר אתם סביבו.

הסיבה השנייה: זה פשוט סיוט ללכת עם כלב שמושך אתכם לכל עבר בלי לדעת איך להשטלת עליו, במיוחד אם יש לנו ילדים קטנים ואנחנו רוצים להעלות את הביטחון שלהם גם כן תוך כדי תהליך האילוף.

כלים להתנהלות נכונה עם הכלב

אילוף משמעת בסיסית כולל גם לימוד תקשורת ומתן כלים להתנהלות נכונה עם הכלב, כמו מתן חיזוקים חיוביים, טיפול בבעיות התנהגות ועוד. כלים אלו יסייעו לכם ליצור קשר טוב עם הכלב שלכם ולמנוע התנהגויות בלתי רצויות כמו נבחנות, התנהגות טריטוריאלית, רכושנות, קפיצה על אורחים, תוקפנות, עשיית צרכים בבית ועוד.

בקצרה, אילוף משמעת בסיסית זה כלי חובה לכל בעל כלב עם כלב חדש, שעוזר בשיפור היחסים בינכים לבין הכלב, ונותן לכם את הכלים להתמודד עם הכלב ולדעת שאתם יכולים לנהל את היום יום שלכם בשקט ובנחת. למידה ותרגול של המיומנויות שהוזכרו לעיל, מסייעת בהשגת המטרות הללו, כאשר הדבר מתבצע במסגרת מפגשי אילוף מקצועיים המנוהלים בידי מאלף כלבים מוסמך ומקצועי.

באיזה גיל מומלץ להתחיל בתהליך אילוף למשמעת בסיסית עם הכלב? 

מומלץ להתחיל בתהליך אילוף למשמעת בסיסית עם הכלב כבר מגיל צעיר, החל מגיל 7 שבועות (גיל חודשיים בערך). בשלב זה, הכלב מוח הכלב עדיין מתפתח ולכן הוא יכול ללמוד פקודות והרגלים בקצב מסחרר – לטוב ולרע …

בנוסף בגיל צעיר, הכלב עדיין לא פיתח הרגלים עיקשים, ולכן קל יותר ללמד אותו התנהגויות נכונות כבר בגיל זה ואם כל זה לא מספיק אני אציין שהכלב עדיין גמיש יותר מבחינה פיזית, ולכן הוא יכול ללמוד פקודות אילוף מורכבות יותר.

כמובן, ניתן לאלף כלב בכל גיל, אך הלמידה יהיה קל יותר אם תתחילו בגיל צעיר ככל שניתן.

רוצים לאלף את הכלב בעצמיכם? – אל תדאגו תאגנו גם לכם!

כשניגשים לתהליך אילוף בסיסי עם הכלב, הינה כמה טיפים שיסייעו לכם מאוד: 

  • להתחיל בדברים פשוטים: אל תנסו ללמד את הכלב שלכם יותר מדי דברים בבת אחת. התחילו בדברים פשוטים, כמו "שב" ו- "ארצה" והתקדמו בהדרגה לפקודות אילוף מורכבות יותר.
  • לגלות סבלנות: אילוף דורש מבעלי הכלב סבלנות והתמדה רבה. אל תצפו שהכלב שלכם יבין הכל בבת אחת. זכרו שאילוף אינו שונה מכל תהליך למידה ולכן גם כאן, אורך רוח הוא המפתח להצלחה.
  • להיות עקביים: חשוב להיות עקביים עם הכלב שלכם. אם אתם מלמדים אותו פקודה חדשה, הקפידו להשתמש בה באופן חזרתי, עד שתוטמע. גלו עקביות בתהליך והתוצאות לא יאחרו להגיע.

לבסוף, אם אתם מתקשים באילוף, אל תתביישו לפנות למאלף מקצועי. מאלף כלבים מקצועי יוכל לעזור לכם ללמד את הכלב שלכם את המיומנויות שהוא צריך כדי להיות כלב מאושר ובטוח. הדבר נכון במיוחד אם הכלב שלכם מפתח בעיות התנהגות. מאלף מקצועי יוכל לעזור לכם להבין את הגורמים לבעיה ולמצוא פתרונות יעילים ומועילים.

אילו יתרונות גלומים במפגשי אילוף למשמעת בסיסית בכלבים?

למפגשי אילוף למשמעת בסיסית בכלבים יתרונות רבים, הן עבור הכלב והן עבור בעליו, כולל:

  • היתרונות באילוף למשמעת בסיסית עבור הכלב:
  1. שיפור ההתנהגות: אילוף למשמעת בסיסית יכול לעזור לכלבים ללמוד להתנהג בצורה נכונה. זה יכול לעזור להם להימנע מהתנהגויות לא רצויות, כמו קפיצות, נביחות או נשיכות.
  2. שיפור הביטחון העצמי: אילוף משמעת בסיסית יכול לעזור לכלבים להרגיש יותר בטוחים בעצמם. זה יכול לעזור להם להתמודד עם מצבים חדשים ועם אנשים זרים וחיות אחרות, בצורה חיובית יותר.
  3. שיפור הבריאות הנפשית: אילוף למשמעת בסיסית יכול לעזור לכלבים להישאר פעילים ומאושרים. זה יכול לעזור להם להפחית מתח וחרדה ובכך להפחית גם התנהגויות שליליות שנגרמות כתוצאה מהם.
  • היתרונות באילוף למשמעת בסיסית מבחינת הבעלים:
  1. שיפור הקשר עם הכלב: אילוף למשמעת בסיסית יכול לעזור לכם כבעלי כלבים ליצור קשר טוב יותר עם הכלב שלכם. זה יכול לעזור לכם להבין את כלבכם טוב יותר ולבנות אמון איתו (או איתה).
  2. שיפור הבטיחות: אילוף למשמעת בסיסית יכול לעזור לכם לשמור על כלבכם מוגן ובטוח. למשל, זה יכול לעזור לכם למנוע מהכלב לברוח, ללכת לאיבוד או להידרס חלילה.
  3. שיפור הנוחות: אילוף למשמעת בסיסית יכול לעזור לכם לשפר את שגרת החיים עם כלבכם. האילוף יסייע לכם לשלוט בהתנהגות של כלבכם במקומות ציבוריים או במצבים מלחיצים, כגון חשיפה לרעשים חזקים או אזעקות.

בנוסף ליתרונות הללו, אילוף למשמעת בסיסית יכול גם להיות חוויה מהנה עבור הכלב והבעלים. מפגשי האילוף יכולים להיות זמן איכות משותף שבו הכלב והבעלים יכולים ללמוד אחד מהשני וליהנות זה מחברתו של זה.

לסיכום

בחירה בתהליך אילוף משמעת בסיסית היא השקעה חשובה עבור כלבים ובעליהם. התהליך יכול לעזור לשפר את ההתנהגות של הכלב, הביטחון העצמי שלו, הבריאות הנפשית והפיזית שלו ולא פחות חשוב מכך – את הקשר בין הכלב לבעליו.

אם אתם מחפשים מאלף כלבים מקצועי שיוכל לעזור לכם לאלף את הכלב שלכם בצורה נכונה ויעילה, הגעתם למקום הנכון. אצלנו ב- "בארק פארק" תמצאו מגוון שירותי אילוף לכלבי בית, כולל אילוף בסיסי, אילוף ממוקד טיפול בבעיות התנהגות, אילוף גורים ועוד.

לאורי כהן – מייסד "בארק פארק" – הסמכת מאלף מקצועי יוקרתית מבית 'K9' – יחידת אילוף הכלבים המשטרתית של ארה"ב.

אנו מאמינים שבן משפחה לא משאירים מאחור! לא משנה עד כמה מאתגר הכלב, תהליך האילוף המוצע ב- "בארק פארק" יסייע להפוך אותו לבן לויה נוח וממושמע שכיף לחיות איתו.

ב- "בארק פארק" מותאמת שיטת האילוף האידיאלית עבורכם ועבור הכלב שלכם, מתוך מגוון רחב של שיטות אילוף מקצועיות, מומלצות ובעלות יעילות מוכחת. נשמח לעזור לכם למצוא את תוכנית האילוף המתאימה ביותר לצרכיכם ולסייע לכם בחיזוק הקשר והתקשורת עם כלבכם!

לקבלת פרטים נוספים על שירותי אילוף הכלבים של "בארק פארק", צלצלו כעת: 054-310-8152.

אהבת? שתף עם חברים...
שתף בוואטסאפ
Picture of כותב המאמר: אורי כהן
כותב המאמר: אורי כהן

אהלן, אני מייסד חברת "בארק פארק",
נכנסתי לעולם האילוף כבר בגיל 16, עברתי שלל קורסים לאילוף כלבים, אילפתי שלל כלבים והשארתי המון לקוחות מרוצים.
אני יכול לומר בלב שלם שכאשר אתם תתחילו את תהליך אילוף הכלב שלכם יחד איתנו אתם תהיו אסירי תודה על כל רגע.
שמתי לעצמי כמטרת על להנגיש את כל הידע הדרוש בכדי שאתם, בעלי הכלבים, תוכלו לגדל כלבים שמחים יותר ובריאים יותר!

יש לכם שאלה? שלחו לי הודעה בפרטי😉
מאמרים אחרונים שעשויים לעניין אותך:
עיצוב לפונט 2
איך ללמד את הכלב לתת יד – שלב אחר שלב
רכושנות כלבים – איך פותרים זאת?
איך ללמד כלב להביא כדור