איך ללמד כלב לעשות צרכים על פד בבית?

אז הבאתם גור כלבים חדש, ונמאס לכם לשתוף את הבית 9000 פעמים ביום,
שמתם פד בבית אבל לא נירא שהכלב מבין שהוא אמור לעשות עליו צרכים.

לפני 3 ימים הייתי באילוף עם לקוח שביקש ללמד את הכלב שלו לעשות צרכים על פד כי אחרת הוא לא יוכל להחזיק את הכלב,
היום חזרתי אליו לסשן השני והוא אמר לי שהוא כבר רואה שיפור משמעותי.

במאמר הזה אני אסביר לכם בדיוק מה היה התהליך איתו, ואיך גם אתם יכולים להגיע למצב שהכלב שלכם מבין שהוא צריך לעשות צרכים על הפד תוך 3 ימים,
אני גם אסביר לכם מה החסרונות בלימוד כלבים לעשות צרכים על הפד – תסמכו עליי אל תדלגו על החלק הזה במאמר.

איך לימדנו את הכלב של שאולי לעשות צרכים על פד

כשהגעתי לשאולי הסברתי לו שכדי ללמד כלב לעשות צרכים על פד אנחנו צריכים לוודא שיהיו לו כמה שיותר חוויות חיוביות כשהוא עושה צרכים על הפד,
לעומת חוויות שליליות כשהוא עושה צרכים על הרצפה,
אנחנו רוצים להגיע למצב שהוא עושה צרכים על הפד 3 ימים ברצף במטרה ליצור לכלב הרגל וככה לוודא שגם כשהוא ללא השגחה הוא יבחר לעשות צרכים על הפד.

עד כאן לא גיליתי לו את אמריקה,
והוא אמר לי "כן, את זה הבנתי מכל מיני מאמרים שקראתי, אבל איך אני גורם לו לעשות צרכים על הפד?"

אז עניתי לו 👇

מעקב אחרי לו"ז האוכל ומים

המטרה שלנו בחלק הזה, זה לעזור לכלב להצליח – להרים לו להנחטה,
לפי מחקרים לוקח לכלב 30 דקות לעכל מים ו-4 שעות לעכל אוכל,
אז כדי לוודא שהכלב יעשה צרכים על הפד, אני רוצה שתתנו לו אוכל ומים 3 פעמים ביום כשהוא סגור בתיחום,
ואיך שעוברת חצי שעה אנחנו ישר ניקח את הכלב לעשות צרכים על הפד.

בתגובה שאולי שאל אותי,
אבל מה אם הוא יעשה צרכים בתיחום?

אז עניתי לו,
כלבים לא יעשו צרכים כשהם נמצאים בתיחום,
המטרה של התיחום זה לדמות לכלב מאורה – שזו הסביבה שכלבים היו רגילים לחיות בה במשך אלפי שנים,
ולכן ברגע שאנחנו נסגור אותו בתיחום יחד עם האוכל והמים אתה תראה שהוא פשוט לא יפספס,
ואז ברגע שאנחנו נוציא אותו אנחנו ישר נוציא אותו לפד וככה אנחנו נוודא שהוא יחווה הצלחות על הפד.

שאולי היה קצת מופתע מהתשובה שלי,
הוא חשב שהכלב שלו יעשה צרכים בתיחום – ועם זאת הוא הקשיב למה שאמרתי לו ובסשן השני שחזרתי הוא אמר לי,
"בואנה זה היה בדיוק כמו שאמרתה, הקטנתי לו את הגדר, והוא פשוט לא עושה בפנים צרכים".

שימו לב

אם אתם משתמשים רק בגדר גורים אל בכל הצלעות של הגדר כי אז הכלב ירגיש בנוח לעשות צרכים בפינה אחת וללכת לפינה השניה,
תפתחו את הגדר בגודל של 2 צלעות על צלע 1, או צלע 1 על 1,
ואתם תראו שהכלב פשוט לא מפספס.

תסמכו עליי.

הערה קטנה

כשהגעתי לשאולי למפגש השני הוא אמר לי שבמקרה שלו המחקרים לא מדוייקים,
הוא אמר לי שלכלב שלו לוקח שעה מהרגע שבו הוא שותה עד הרגע שבוא הוא צריך להתפנות,
מהניסיון שלי אני יודע שזה משתנה מכלב לכלב,
אז אני רוצה שאתם תעשו קצת ניסיונות עם הכלב שלכם כדי להבין כמה זמן אחרי שהוא שתה הוא צריך להתפנות?

וקבלו טיפ שלמדתי בעקבות האילוף עם שאולי

בדרך כלל אני ממליץ ללקוחות ללוות את הכלב עם רצועה עד הפד וממש לעמוד על יד הכלב עם הרצועה,
בצורה הזו אנחנו נוכל לוודא שהכלב לא בורח לעשות צרכים בפינה אחרת,
אבל, גורים נותים להילחץ מהדבר הזה שניקרא רצועה וכתוצאה הם לא עושים צרכים,
אם גם הכלב שלכם נלחץ מהרצועה והוא מסרב לעשות צרכים כמו שקרה לשאולי,
מה שאתם יכולים לעשות זה לקחת כמה פדים לשים אותם באחת הפינות בבית אחת על יד השניה ולתחום את הפינה הזו בעזרת גדר הגורים שהבאתם,
תשחררו את הכלב בתוך הפינה שתחמתם ללא רצועה ואתם תראו שאחרי כמה דקות הוא יעשה שם צרכים.

הרגלה לתיחום

בסוף האילוף הראשון הסברתי לשאולי שהוא צריך אילוף נוסף כדי להרגיל את הכלב לתיחום,
הסברתי לו שהכלב עומד לבכות לו כל הלילה וכדי לפתור את זה אנחנו צריכים להרגיל אותו לתיחום ולוודא שהוא אוהב את התיחום,
אז קבענו אילוף יום למחרת.

בתחילת האילוף שאלתי את שאולי אם הוא שם לב כמה יוצא לנו להשתמש בתיחום?

והוא ענה לי: המון!

אז אמרתי לו – מצויין,
בגלל שיוצא לכלב לבלות כל-כך הרבה זמן בתיחום הרבה כלבים נוטים לפתח אנטי למקום הזה,
ואז הם מתחילים לבכות בלי סוף,
כדי לוודא שזה לא יקרה לך אנחנו צריכים לוודא שהכלב שלך אוהב את התיחום והוא לא מרגיש שהוא נכנס לעונש כל פעם שאתה שם אותו בפנים.

מה שעשינו בשלב הזה זה לקחנו חטיפים שווים,
שמנו אותם מול האף של הכלב, והובלנו אותו לתוך התיחום,
כל פעם שהוא נכנס לתיחום אמרנו לו "יס" ונתנו לו מהחטיף,
אחרי-כן ביקשנו מהכלב לשבת וכל כמה שניות שהכלב ישב בלי לבכות תגמלנו אותו,
לאט-לאט העלנו את הזמן שהוא צריך לשבת בתיחום כדי לקבל תגמול,
והתחלנו גם להעלות את המרחק שלנו מהתיחום,

בסוף האילוף הגענו למצב שהכלב יכול להישאר בתיחום במשך 5 דקות גם כשאנחנו מתרחקים,
כשהגענו לתוצאה הזו ביקשתי משאולי להמשיך חזרות על התרגיל הזה בסופ"ש עד שהכלב יכול להישאר 10 דקות בתיחום בלי לבכות,
ואמרתי לו שרק כשהוא מגיע לתוצאה הזו להתחיל להשאיר את הכלב בתיחום בלילה,
והזהרתי אותו, 3 לילות ראשונים הם סיוט, הכלב יבכה ויילל במשך חצי שעה – תתעלם וזה יעלם.

זהירות מוקש!

מה החסרונות בלימוד כלב לעשות צרכים על פדים?

לפדים יש מצע דומה מאוד למצע של ספות, כריות, מיטות וכו'
אבל כל זמן שהפדים נמצאים בבית זה לא יהווה לכם שום בעיה כי הכלב יבחר ללכת לעשות צרכים על הפדים,
עם זאת אם אתם מתכוונים להוציא את הפדים מהבית בעתיד הכלב עלול לפתח בעיה שנקראת "העדפת מצע" והוא יתחיל לעשות לכם צרכים על כריות, מיטות ספות וכו'

לכן ההמלצה שלי היא, אם אתם מתכננים להשאיר את הפדים "for life" – לכו על זה,
אבל אם אתם מתכננים להרגיל את הכלב לפדים כמשהו זמני – אל תעשו את זה, זה רק יעשה לכם יותר בעיות.

אהבת? שתף עם חברים...
שתף בוואטסאפ
תמונה של כותב המאמר: אורי כהן
כותב המאמר: אורי כהן

אהלן, אני מייסד חברת "בארק פארק",
נכנסתי לעולם האילוף כבר בגיל 16, עברתי שלל קורסים לאילוף כלבים, אילפתי שלל כלבים והשארתי המון לקוחות מרוצים.
אני יכול לומר בלב שלם שכאשר אתם תתחילו את תהליך אילוף הכלב שלכם יחד איתנו אתם תהיו אסירי תודה על כל רגע.
שמתי לעצמי כמטרת על להנגיש את כל הידע הדרוש בכדי שאתם, בעלי הכלבים, תוכלו לגדל כלבים שמחים יותר ובריאים יותר!

יש לכם שאלה? שלחו לי הודעה בפרטי😉
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
עיצוב לפונט 2
גור כלבים בוכה בלילה
איך לגרום לכלב להפסיק לנבוח על כלבים
אילוף כלבים עצמי – מדריך מקיף
איך ללמד כלב פקודת "עזוב"
הכלב בוכה כשהוא לבד – איך לפתור את זה
איך למנוע מהכלב לעלות על הספה