אילוף כלבים לצרכים

אתם מכירים את הרגע הזה שאתם מסיימים לעבוד, חוזרים הביתה מותשים, פותחים את הדלת, מורידים נעליים, צעדים לכיוון הספה כדי לנוח ופתאום בזווית של העין אתם קולטים שהכלב עשה פיפי, איזו הרגשה מבאסת זו. אבל אל תדאגו במאמר הזה אני אלמד אתכם איך לאלף את הכלב לעשות צרכים מחוץ לבית בשיטה שאני משתמש בה כמאלף כלבים.

 

בואו נשתמש בטבע הכלב לטובתינו

בכדי לפתור את הבעיה במהירות האפשרית בואו קודם כל נבין את התנהגות הכלב בטבע ונשתמש בזה לטובתינו!

חשוב להבין שהכלב היא חיית מאורות וככזו היא לא תעשה את הצרכים שלה במאורה שלה כמו כל ייצור חי, גם הכלב לא רוצה שיהיה לו ריח לא נעים או חיידקים במקום הבטוח שלו. לכן, מה שאנו יכולים לעשות זה לשים את הכלב במאורה שלו, או במקרה שלנו בכלוב אילוף, ולצמצם את המקום שלו לטעויות.

ככה בדיוק כמו בטבע הכלב ישתדל להתאפק עד כמה שהוא יכול.

 

שיטת אילוף הכלב לצרכים שתחסוך לכם כאב ראש

בשיטת האילוף הצרכים שאני משתמש בה אנו מסבירים לכלב שני דברים, מה כן לעשות, ומה לא לעשות.

מה כן לעשות – איך אנחנו מלמדים את לעשות צרכים מחוץ לבית

החוק שאני משתמש בו כדי להבין כל כמה זמן אנחנו צריכים להוציא את הכלב הוא, היא אם הכלב בן חודש אני אוציא אותו כל שעה, אם הכלב בן חודשיים אני אוציא אותו כל שעתיים, אם הכלב בן 3 חודשים צריך להוציא אותו לטיול כל 3 שעות וכן הלאה עד גיל שנה, וזה בגלל שעד גיל שנה הכלב עדיין גדל וכך גם שלפוחית השתן שלו וככל שהכלב גדול יותר כך הוא גם יכול להתאפק בהתאם.

וכמובן שאם אנחנו מדברים על כלב גדול ניתן להוציא אותו ל-3 טיולים ביום, טיול בוקר (כשאתם קמים), טיול צהריים (בין 15:00 ל-19:00 אחרי שאתם חוזרים מהעבודה) וטיול ערב.

ברגע שהכלב עושה צרכים בזמן הטיול, תנו לו לסיים ואז באותו רגע שהוא מסיים תתנו לו חיזוק קולי חיובי (כל הכבוד! כלב טוב וכו') וחטיף.

לא לעשות – את הצרכים בתוך הבית.

בצורה זו הכלב יודע בדיוק מהם הגבולות וזה מה שהופך את השיטה לכלכך אפקטיבית.

זהירות מוקש!

שטיחים ופדים לכלבים

אחד הדברים הכי גרועים שאני שומע מבעלי כלבים זה העובדה שהם נותנים לכלב שלהם לעשות צרכים על פד בבית, כל פעם שאני שומע את זה אני נחרד מחדש … הפדים האלה זה האויב הכי גדול של הכלב שלכם וזו בדיוק הסיבה שאתם לא מצליחים לגמול את הכלבים שלכם מעשיית צרכים בבית.

כל פעם שכלב מציע התנהגות מסויימת הוא גם מחזק אותה ולכן, כל פעם שהכלב שלכם עושה צרכים על פד בתוך הבית הוא בעצם מחזק את ההתנהגות הזו וכך הסבירות שהיא תחזור על עצמה גודלת, בבקשה די להשתמש במוצר האיום והנורא הזה.

ואם אנחנו כבר בנושא של הפדים … תוציאו את השטיחים בזמן לימוד הגור לא לעשות צרכים בבית (תודו לי אחרכך).

מה לא לעשות – איך אנחנו מלמדים את הכלב לא לעשות צרכים בתוך הבית

בכדי להסביר לכלב איפה לא עושים צרכים ולמזער את המקום שלו לטעויות אנו נשתמש בטבע הכלב כמו שציינתי קודם, קודם כל צריך להרגיל את הכלב לכלוב אילוף או תיחום, ברגע שאנחנו יוצאים מהבית או כאשר אנו לא יכולים לשים לב לכלב אנו מגבילים את המקום שיש לכלב לשוטט בו ושמים אותו בכלוב האילוף או התיחום, שימו לב שכלבים בטבע רגילים למאורות בערך בגודל שלהם ועל כן צריך לוודא שהאיזור בו אתם תוחמים את הכלב הוא קצת מעבר לגודל שלו.

בדרך זו הכלב לא ירצה לעשות צרכים בתוך הכלוב שהוא נימצא בו. בנוסף במידה והכלב עושה צרכים בבית צריך לתת לו חיזוק שלילי קולי ולנסות להוציא אותו מריכוז, במידה והכלב מפסיק לעשות צרכים יש להוציא אותו לטיול באותו רגע ולהמתין איתו עד שהוא יסיים להתפנות וכמובן כמו שהסברתי קודם, אחרי שהכלב מתפנה בחוץ תתנו לו חיזוק חיובי.

שימו לב – הכלב לא יכול להתאפק כל היום! במיוחד אם מדובר בגור כלבים ולכן אם הכלב שלכם עדיין מפספס, הכל בסדר, אין צורך להעניש אותו על זה אבל כן בפסקאות הבאות אני אסביר איך תוכלו למנוע גם את זה ולכן תמשיכו לקרוא את המאמר.

זמני אוכל ומים קבועים – הדבר הכי טוב שתעשו לכלב בחייו!

הטיפים הבאים הם למקצוענים ומביני עניין בלבד.

שימו לב לתת לכלב לאכול ולשתות אחרי הטיול, ככה יהיה לכלב מספיק זמן לעכל את הארוחה והוא יצטרך להתפנות בטיול הבא. שימו לב שאתם נותנים לכלב לאכול בזמנים קבועים וודאו שהאוכל זמין במשך כחצי שעה לערך בכל ארוחה, מה שהכלב לא אכל הפעם הוא יאכל בארוחה הבאה.

במהלך האילופים שלי הרבה לקוחות שאלו אותי, "אורי, לשים לו את האוכל על הרצפה רק חצי שעה, זו לא התעללות בכלב?" והתשובה היא ממש, ממש לא, ההפך הוא הנכון ואילו הם הסיבות:

סיבה מספר 1: האוכל זה המקום הכי טוב להתחבר עם הכלב וברגע שהוא מבין שאתם אילו שמביאים לו את האוכל הכלב יאהב ויכבד אתכם יותר.

סיבה מספר 2: כאשר האוכל זמין לכלב כל יום כל היום הכלב מאבד עניין באוכל, זה כבר לא מעניין אותו והאוכל ממש מאבד מהטעם, תחשבו שהיה לכם כל יום פיצה על השולחן, ביום הראשון היא הייתה טעימה … ביום השני עדיין טעימה … אבל אחרי שנה שלמה שאתם אוכלים את אותה הפיצה … היא לא הייתה טעימה כמו בפעם הראשונה. ולכן אותו הדבר תקף לכלב, כאשר אתם מציגים לכלב זמני אוכל קבועים הוא יהיה קצת רעב לקראת שעת הארוחה והוא יהנה יותר מהאוכל.

סודות המקצוע

איך אפשר למנוע מהכלב לאיים על אנשים?

בגלל שדיברנו על אוכל ועל גורי כלבים אחד הדגשים הכי חשובים בכדי למנוע מגור הכלבים לנשוך או לאיים על אנשים אחרים בעתיד זה משחק סביב האוכל. לטפו את הכלב, שחקו לו באוכל ואפילו תציקו לו קצת בזמן שהוא אוכל, בדרך זו הכלב יתרגל לכך שזה בסדר שנוגעים בו בזמן שהוא אוכל.

 

זמני טיול קבועים – מרימים לכלב להצלחה!

בהמשך לטיפ הקודם, תקבעו לעצמיכם וגם לכלב שלכם שעות קבועות בהם אתם מוציאים את הכלב, ככה הכלב ידע שחצי שעה אחרי האוכל יוצאים לטיול ולכן גם אם הוא יצטרך להתפנות בדחיפות הוא ישתדל להתאפק.

שימו לב

ככה תדעו מתי להוציא את הכלב

שימו לב שכלבים הדרך כלל עושים צרכים אחרי שינה ואחרי משחק, ולכן מומלץ להוציא אותם לטיול קצר בנוסף לטיולים הקבועים שלנו אחרי כל פעם שהם עשו אחד מהשניים.

 

לסיכום

אם אתם רוצים לאלף את הכלב שלכם לצרכים בדרך המהירה ביותר מה שצריך לעשות זה להוציא את הכלב ל-3 טיולים ביום ואם מדובר בגור אז להוציא אותו לטיולים בדחיפות גבוהה יותר בהתאם לזמן שהכלב יכול להתאפק.

ברגע שהכלב עושה את הצרכים שלו בחוץ תתנו לו חיזוק חיובי קולי וברגע שהוא מסיים תתנו לו חטיף, כשאתם יוצאים מהבית תשתמשו בטבע הכלב, שימו אותו בכלוב טיסה או במקום שידמה לכלב מאורה וכך הוא ישתדל להתאפק ולא לעשות את צרכיו במאורה שלו.

במידה והכלב עושה את הצרכים שלו בבית תתנו לו חיזוק קולי שלילי ותנסו להוציא אותו מריכוז, במידה והצלחתם להוציא את הכלב מריכוז מומלץ להוציא את הכלב לטיול באותו הרגע וכאשר הוא עושה צרכים בחוץ … ניחשתם נכון, לחזק את ההתנהגות הזו!

אם אתם חושבים שאין לכם מספיק זמן לעשות את זה, או שכבר ניסיתם לעשות הכל וזה פשוט לא הצליח, תתקשרו לצוות מאלפי הכלבים המקצועי של בארק פארק ואני אוודא אישית שאתם מקבלים שירות VIP והופכים את הכלב שלכם לחבר הכי טוב ונוח שרק אפשר.

אהבת? שתף עם חברים...
שתף בוואטסאפ
Picture of כותב המאמר: אורי כהן
כותב המאמר: אורי כהן

אהלן, אני מייסד חברת "בארק פארק",
נכנסתי לעולם האילוף כבר בגיל 16, עברתי שלל קורסים לאילוף כלבים, אילפתי שלל כלבים והשארתי המון לקוחות מרוצים.
אני יכול לומר בלב שלם שכאשר אתם תתחילו את תהליך אילוף הכלב שלכם יחד איתנו אתם תהיו אסירי תודה על כל רגע.
שמתי לעצמי כמטרת על להנגיש את כל הידע הדרוש בכדי שאתם, בעלי הכלבים, תוכלו לגדל כלבים שמחים יותר ובריאים יותר!

יש לכם שאלה? שלחו לי הודעה בפרטי😉
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
עיצוב לפונט 2
כמה עולה אילוף כלבים?
חשיפה נכונה לגורים
אילוף גורים מחיר
איך ללמד כלב למקום
איך לאלף כלב לא לנבוח
אילוף כלבים בבית הלקוח